Jaarverslag 2012

Op donderdag 12 januari hebben we de Algemene ledenvergadering gehouden in de Krooshof waar een geringe deelname aanwezig was.

Woensdag 25 April:

`s middags om 15.30uur gingen de deuren open van Bios De Krooshof waar we van start gaan met  een leuke kinderfilm ``De gelaarsde Kat`` circa 60 kinderen bezochten de film in de Krooshof die was veranderd in een bioscoop, in de pauze was er wat te drinken en wat lekkers voor de kinderen.

Omstreeks 17.30 was het weer afgelopen en bij het verlaten van de bios nog wat lekkers.

Vrijdag 27April Café spelavond:

Met een zeer geringe opkomst hebben we er een leuke avond van gemaakt wel met de conclusie dat we dit zeer zeker voorlopig niet meer zullen doen.

Zaterdag 28 April Vissen:                                                                                    Om drie uur werd er verzameld bij de Krooshof waarnaar de groep vertrok naar de Bruine kade waar de hengels uit geworpen werden e naar niet al te lange tijd werden de eerste vissen op de kant gehesen. Het was een beetje regenachtig weer en misschien was dat wel goed voor de vast circa 6 vissen werden er in een korte tijd gevangen Bram van de Giessen wis de meeste te vangen en wel 3 stuks Wessel Vink,Carolien van der Leeden en Mike van Gelderen waren de overige winnaars.

Maandag 30 April Koninginnedag 2012:                                                                               Deze morgen was weer een vroege start voor ons; Die werd gestart met om 8.00uur het vlaghijsen Omstreeks half 11 waren de genodigden aangekomen en kon de aubade beginnen. De kinderen hadden mooie liederen ingestudeerd en onder begeleiding van DES werd er luidkeels gezongen. De burgemeester en genodigden waardeerden het enorm. Omstreeks 12 uur waren er lekkere pannenkoeken gebakken door vrijwilligers waarvan iedereen volop genood.                                                                                             `s middags was er een fietstocht uitgezet door Jan Hooghoudt waar circa 60 mensen zowel jong als oud aan deelname; onderweg waren er tal van bordjes en vragen neer gezet die men allemaal moest beantwoorden en opschrijven. Omstreeks 17.00 uur was iedereen weer terug en werden de prijzen bekend gemaakt de team Mandy,Romy en Julliet en team De Wildt namen de prijzen mee naar huis.     Omstreeks 19.00 uur stroomde de Krooshof weer vol voor een daverende miniplaybackshow met 13 groepen/artiesten was het een leuk geheel. De prijzen gingen naar 1Ť Nick en Simon Pak maar mijn hand gespeeld door Arwin en Kevin van Eck 2Ť prijs Julliet de Wildt als Fayena van de Bos en 3Ť prijs Esmee,Marissa,Tamara,Josje en Tessa als de Spice Girls.Omstreeks 11 uur was alles ten einde en iedereen weer naar huis.

Vrijdag 4 mei Dodenherdenking 2012:                                                                                                                                           Deze dag werd in aanwezigheid van Laudate Dominum een aantal liederen ten gehore gebracht. Met daartussen de Last post geblazen door Pim van Duren. Als afsluiting werd iedereen uitgenodigd voor een kopje koffie in de Krooshof.

Vrijdag 26 augustus IK HOU VAN ZIJDERVELD:

Net zoals vorig jaar hebben we twee team captems benaderd die elk weer hun eigen team hebben samengesteld. De bezoekers konden zelf kiezen bij wie ze aansloten, de groep van Marja den Braven was iets groter als die van Henk Brouwer. En naar de eerste vragen te hebben gesteld kwamen de eerste discussies al op gang en dat was de bedoeling. Onder het genot van een hapje en een drankje kwam het tot een geslaagde avond vol gezelschap waarin het team van Marja, vergezeld door Rijk van Zuilen,Arie Hijmerink, Arie den Hartog en Wethouder Marcel Verweij er met de prijzen van door gingen een doosje eieren. Het team van Henk bestond uit burgemeester Wim Groeneweg,Jans van Nifterik,Jan van de Brink en Floor Kortenoever. Tevens de jeugd was erg fanatiek met de muziek vragen want dat was hun ding van deze tijd. De avond werd gesloten met een leuk stukje muziek waarop nog lekker gedanst kon worden verzorgd door Joost Meydam.

Zaterdag 27 augustus vissen:

Op zaterdag middag werd er weer verzameld bij de Krooshof waarna er af gereisd kon worden naar de Bruine Kade. Aangekomen op locatie gingen de eerste hengels gelijk uit en na nog geen 5 minuten werd de eerste al gevangen, velen volgende er bij elkaar 30 vissen dat was uniek met circa 15 kinderen. De eerste prijs was voor Rick Kortenoever met 10 vissen hij bleef maar roepen. Om half 5 werd er afgesloten en gingen we allen weer naar huis.

Woensdag 29 augustus Kindermiddag

Deze keer was er Jeugd Olympische spellen bedacht door Mariska Hijmerink die vol goede ideeŽn alles heeft bedacht en samengesteld.

Geholpen door vele ouders en met maar liefst 89 kinderen kon deze middag niet meer stuk. Het weer werkte mee en de kinderen gingen van start, alleen de tijd was tekort om alles te kunnen doen. Er waren spelen zoals ver springen, basketbal,sjoelen,enz. Naar afloop werden medailles uit gedeeld aan diegene die eerste waren geworden op een onderdeel. Het was een super geslaagde middag waar we erg trots en blij mee waren.

Vrijdag 31 augustus Foute avond:

Vrijdag avond 9.00 uur de deuren van de Krooshof gingen open en druppels gewijs kwamen de mensen binnen en werd de zaal leuk gevuld. De muziek verzorgt door Joost Meydam en Remco Pennink was helemaal top en echt tot in de late uurtjes ging het feest door.

We konden terug kijken op een geslaagde avond vol goede muziek voor jong en oud.

Zaterdag 1 september Jaarmarkt:

Zaterdag ochtend al vroeg werden de eerste markt kramen weer ingericht met allerlei sepullen om verkocht te worden. De dag kon eigenlijk niet stuk want het weer zat ons gelukkig weer mee en dat is altijd wel belangrijk voor z`n dag. Ook voor de versnaperingen waren er weer de nodig plaatsen. De Brandweerwagen, de skelterbaan en de bunzing trampoline deden het weer erg goed bij de kinderen. En voor de wat oudere categorie was er het schieten, kop van jut en in de middag was voor jong en oud levend tafel voetbal die bij de volwassene werd gewonnen door het team van Rick van Hemert en bij de jeugd door het team van Arwin van Eck. Ook bij de kop van jut was er de finale1eMarcel van Es, 2e Peter den Besten en 3e Harry Burggraaf.

ging er de eer van door en bij het schieten was het 1e Van Brenk, 2e van Es en 3e den Besten

Deze dag werd afgesloten met een BBQ en een lampionnenoptocht die door Evelien de Koning, Lize Kortlever  werd gewonnen.

Het bleef tot `s avonds laat nog erg warm en de bar maakte overuren. Zo kwam deze dag tot een einde en konden we terug kijken op een geslaagde dag.